اخبار

عوامل موثر در انتخاب جک درب

جک درب

پیش تر در مقالات “راهنمای خرید جک درب پارکینگ” و “بهترین جک درب پارکینگ” مواردی را برای شما عزیزان عنوان کردیم و حالا در این مقاله به بعضی نکات دیگر در مورد انتخاب جک درب می‌پردازیم، پس با فروشگاه تک درب همراه باشید:

انتخاب جک درب پارکینگ مناسب تحت تاثیر سه عامل قرار می گیرد: عرض درب پارکینگ، وزن درب و میزان تردد. شاید بتوان گفت در بین این سه معیار وزن درب تا حدود زیادی بیشتر بر روی انتخاب جک درب پارکینگ موثر می باشد.

تاثیر وزن درب بر انتخاب جک درب

وزن درب معیاری است که جک درب باید تحمل کند تا بتواند درب را باز و بسته کند. این معیار می تواند بر استهلاک جک درب پارکینگ تاثیر بسیار زیادی داشته باشد، در نتیجه اگر جک درب پارکینگ نتواند وزن درب را تحمل کند این استهلاک هم به مرور زمان بیشتر خواهد شد. خمیدگی یا حرکت لولای درب هم می تواند تا حدود زیادی باعث از کار افتادن جک درب شود و پس از بررسی باید حتما سریع تر اصلاح شود.

مثلا جک درب پارکینگ های هیدرولیکی جک های بسیار خوب و دقیقی هستند و سرعت کارکرد آنها نیز بالا می باشد اما برای درب هایی تهیه شده اند که تنها تا حدود 200 کیلوگرم وزن دارند و برای درب های سنگین تر قابل استفاده نیستند. بهترین انتخاب برای درب هایی که وزن سنگینی دارند جک های مکانیکی هستند. بهتر است قبل از انتخاب جک درب پارکینگ نواقص آهنگری درب را تشخیص دهید و آنها را برطرف نمایید.

انتخاب جک درب پارکینگ

تاثیرات عرض درب بر انتخاب جک درب پارکینگ

علاوه بر وزن درب که تا حدود زیادی بر انتخاب جک بسیار موثر است در مرحله بعدی عرض درب هم تا حدودی تاثیراتی دارد. عرض درب به صورت مستقیم بر انتخاب نوع جک درب موثر است همچنین به صورت غیر مستقیم بر روی وزن درب هم تاثیر دارد. در واقع میزان عرض درب پارکینگ در میزان گشتاور اعمالی که بر جک درب پارکینگ دارد، موثر خواهد بود.

همچنین اگر نوع درب پارکینگ به صورت تک لنگه باشد وامکان عبور هوا از کنار های درب وجود نداشته باشد در نتیجه باعث می شود که فشار بیشتری هم به درب وارد شود. تا حدی که ممکن است فشاری که به درب وارد می شود از حرکت درب جلوگیری کند و باعث ایجاد اختلال در جک درب پارکینگ شود. در واقع در این حالت هم باید بیشتر از جک درب مکانیکی استفاده کنید زیرا این جک ها معمولا قوی تر از جک های هیدرولیکی هستند. بهترین عرض درب که می توان برای یک پارکینگ در نظر گرفت 1.8 متر است و اگر این عرض بیشتر شود باعث اختلال در حرکت جک می شود.

انتخاب جک درب پارکینگ

تاثیرات میزان تردد بر انتخاب جک درب پارکینگ

شاید تنها بخشی که می تواند به مزیت استفاده از جک درب هیدرولیکی اشاره کند، میزان تردد است، هر چقدر که تردد بیشتر باشد جک درب پارکینگ مکانیکی نمی تواند جوابگو نیاز شما باشد در نتیجه جک هایی که از نیروی روغن استفاده می کنند و روان هستند را باید انتخاب کنید. به طور کلی جک های الکترومکانیک برای تردد های کم مناسب هستند اما قدرت بالاتری دارند.

علاوه بر مواردی که به آن ها اشاره شد یکی دیگر از مهم ترین بخش هایی که می تواند بر طول عمر یک جک درب اثر بگذارد نحوه نصب آن است. بسیاری از گذارش های خرابی های جک درب پارکینگ ناشی از نحوه نادرست اتصال جک درب است.

اگر نیاز به مشاوره دارید حتما با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید