اخبار

انواع قفل درب حیاط و درب پارکینگ

انواع قفل برقی از لوازمی هستند که به جهت سهولت استفاده و امنیت بالای آن ها چند سالی است که در اکثر درب های آپارتمانی استفاده می شوند. همانطور که می دانید این قفل ها بسیار محکم هستند و امنیت بالایی را برای درب پارکینگ و همچنین درب نفر رو تامین می کنند. حتی اگر فشاری به درب توسط برخورد با ماشین وارد شود و پایه جک درب پارکینگ بشکند؛ اما قفل برقی از باز شدن درب جلوگیری می کند. معمولا این قفل ها بیشتر برای درب های استفاده می شوند که درب نفر رو از درب پارکینگ جدا می باشد. جک درب پارکینگ به منظور باز و بسته کردن درب اتوماتیک پارکینگ استفاده می شود؛ قفل های برقی به منظور استفاده از درب نفر رو استفاده خواهند شد. در اغلب کلان شهرها که امنیت پایین تر می باشد در اغلب ساختمان ها از قفل برقی استفاده می شود.

انواع قفل برقی

انواع قفل برقی مخصوص پارکینگ به چند دسته تقسیم می شوند:

  1. قفل کلونی برقی (بهترین مارک از این قفل ها برند ویرو می باشد)
  2. قفل برقی زبانه دار (بهترین قفل برقی ازاین قفل ها برند سیزا، یال وایزو می باشد)
  3. قفل های کله گاوی (بهترین قفل درب از این مدل سیزا می باشد)

انواع قفل برقی کلونی :

این قفل ها مانند قفل های ویرو که ساخت کشور ایتالیا هستند بدنه آنها از جنس گالوانایزر می باشد اما قطعات درونی آنها از جنس برنج است. این قفل ها در ابتدا در ایران بیشتر مورد استقبال قرار گرفتند اما بعد ها به دلایل مشکلات فنی خاص از چرخه توزیع در بازار حذف شدند. از مهم ترین مزیت های این قفل ها این بود که درب به هیچ عنوان حتی در صورت تصادف با ماشین هم باز نمی شود پس قفل های ضد سرقت بسیار محکمی هستند، اما این در حالی است که نیاز به نصب دقیق و نگهداری خاص دارند که در درب های داخلی که بعضا دارای لولاهای قدیمی هستند و پس از مدتی قفل در اثر تغییر لولا دیگر کار نمی کند باعث بروز مشکل می شوند. در مواردی حتی پس از گذشت زمان درب باز نمی شود ونیاز به سرویس مجدد قفل برقی دارد.

انواع قفل برقی کلونی

انواع قفل برقی زبانه دار:

همانطور که گفته شد بهترین مدل از این قفل ها برند های سیزا، یال و ایزو می باشد. این قفل ها بر روی درب نصب می شوند و به وسیله یک ضامن که در غلاف جا می گیرد درب را باز و بسته می کنند. از معایب این قفل ها این است که زبانه باز و بسته شدن درب قابل رویت می باشد که با توجه به پیشرفت قفل برقی و تولید قفل های کله گاوی این مشکل برطرف گردیده است ولی در عوض این قفل ها قابل نصب بر روی انواع درب ها می باشند و می توانید آنها را هم بر روی درب های نفر رو و هم بر روی درب پارکینگ نصب کنید.

انواع قفل برقی زبانه دار

انواع قفل برقی کله گاوی:

نمونه ای از قفل های برقی هستند که به تازگی وارد بازار شده اند و بیشتر از سایر مدل های قفل های برقی مورد استقبال قرار گرفته اند. این قفل ها به عنوان قفل درب پارکینگ اتوماتیک استفاده می شوند که توسط یک کابل به مدار فرمان دستگاه متصل هستند و نیازی به تنظیمات اتوماتیک یا ریموت ندارند. بهترین مدل از این قفل برقی برند سیزا می باشد که یک برند ایتالیایی است. جنس آنها از نوع گالوانیزه یا گالوانیزه رنگ شده می باشد که در شرایط سخت آب و هوایی هم تغییر رنگ نمی دهد. قفل با استفاده از پیچ های آلن بر روی پلیت نصب می شود و سپس کاور سیاه بر روی کل متعلقات آن کشیده خواهد شد.

انواع قفل برقی کله گاوی

دیدگاهتان را بنویسید