اخبار

خلاصی جک درب پارکینگ برای بازکردن درب در هنگام قطعی برق

خلاص کردن جک درب

یکی از مشکلاتی که معمولا در هنگام قطعی برق با آن روبه رو می شویم خلاصی جک است. گاها در زمان زلزله یا حوادث غیر قابل پیش بینی نیاز دارید که در هنگام قطعی برق جک درب پارکینگ را آزاد کنید تا بتوانید درب را باز نمایید. برای این کار نیاز دارید آموزش های باز کردن و خلاصی جک درب پارکینگ را یاد بگیرید.

برای این که بتوانید جک را خلاص کنید نیاز به آچار یا کلید خلاص کن جک درب دارید. تمامی جک های درب اعم از هیدرولیکی و جک های مکانیکی دارای یک کلید مخصوص برای مواقع اضطراری و یک آچار هستند که در مواقع خاص می توانید به وسیله آنها جک درب پارکینگ را خلاص کنید. برای هر کدام از جک های درب پارکینگ بسته به برند آنها نوع خلاصی جک متفاوت است که در ادامه مطلب به آنها اشاره می کنیم.

آچار خلاص کن

  1. نحوه خلاص کردن جک مکانیکی فک مدل 412

یکی از بیشترین مدل های جک که استفاده زیادی دارد جک مکانیکی فک می باشد در نتیجه نحوه خلاص کردن این جک اهمیت زیادی دارد. به منظور خلاص کردن جک مکانیکی فک در ابتدا درپوش پلاستیکی قفل مکانیکی جک را بردارید و آن را نیم دور در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا حدی که آچار به انتهای بازه حرکت خود برسد و دیگر نچرخد. در این حالت چرخ دنده خروجی موتور جک از مارون جدا می شود و در نتیجه شفت آزاد خواهد شد و می توانید درب را به راحتی باز و بسته کنید.

به منظور اینکه بتوانید دستگاه را قفل کنید در ابتدا درب را به طور کامل با دست ببینید و سپس آچار خلاص کن را در محل قفل مکانیکی قرار دهید و آچار را در جهت عقربه های ساعت در حدود نیم دور بچرخانید تا حدی که آچار به انتهای بازه حرکت خود برسد و دیگر نچرخد و سپس درب را با دست کمی حرکت دهید تا موتو به طور کامل با شفت درگیر شود . در انتها برای اطمینان از قفل شدن جک با دست کمی به درب نیرو وارد کنید در صورتی که درب در برابر باز شدن مقاومت نشان دهد یعنی جک به صورت صحیحی قفل شده است.

خلاص کردن جک

  1. نحوه خلاص کردن جک درب مکانیکی جینوس مدل Gbat 300 – 400

مدل بعدی که معمولا در اکثر درب های سنگین از آن استفاده می شود جک جینوس می باشد. این دو مدل از جک جینوس نحوه خلاص شن یکسانی دارند به این منظور آچار نارنجی رنگ را بر روی علامت G بر روی جک قرار دهید و ان را نیم دور به سمت چپ بچرخانید با این عمل اهرم خاکستری رنگ که بر روی آن آرم جینوس هک شده است از محل خود خارج می شود. حال برای خلاص شدن اهرم خاکستری را تا انتها به سمت چپ بچرخانید در این حالت شفت جک آزاد شده  و به راحتی می توانید درب را باز و بسته کنید. به منظور قفل کردن دوباره جک درب پارکینگ درب را به صورت کامل ببندید و سپس اهرم خاکستری بالای موتور را به طور کامل به سمت راست بگردانید و آن را در وضعیت اولیه خود قرار دهید. سپس درب را کمی با دست حرکت دهید تا شفت با جک کاملا درگیر شود.

خلاصی جک درب

دیدگاهتان را بنویسید