اخبار

آنچه باید درباره ریموت برقی درب پارکینگ بدانید

امروزه مدل های مختلفی از ریموت درب پارکینگ وارد بازار شدند، که تکنولوژی های پیشرفته اروپایی در آنها استفاده شده است که از جمله این تکنولوژی ها می توان به حسگر های حرکتی، حسگر نوری، حسگر ضد ضربه و مادورن قرمز اشاره کرد که هر کدام در سیستم های جک پارکینگی عملکرد خاصی دارند. ریموت، کی پد و حتی استفاده از گوشی های موبایل برای باز کردن جک درب به مرور زمان در حال گسترش است.

انواع ریموت درب

استفاده از ریموت های دور برد برای کنترل از راه دور جک های در حال ورود به صنعت ایران است. دو نوع از مهم ترین وسایلی که برای باز و بسته شدن درب استفاده می شود عبارتند از ریموت و کی پد. البته کی پد ها به تازگی وارد بازار شده اند و نسبت به ریموت های برقی از امنیت بالاتری برخوردار هستند. اما کاربری ریموت ها تا کنون برای هموطنان ایرانی راحت تر بوده است و قیمت آنها نیز نسبت به تکنولوژی جدیدی که در کی پد ها استفاده شده است پایین تر است.

ریموت برقی درب پارکینگ چیست؟

در حقیقت ریموت اولین و قدیمی ترین وسیله ای است که برای باز کردن جک درب از آنها استفاده می شد اما با پیشرفت تکنولوژی امروز می بینیم که وسایل جدید تری روی کار آمده اند که از جمله آنها می توان به کی پد ها اشاره کرد. همچنان که تکنولوژی پیشرفت کرده است اما ریموت های پوش باتوم که با باتری کار می کنند جزو وسایل عمده برای باز کردن درب پارکینگ هستند. مهم ترین چیزی که در انتخاب نوع ریموت درب اثر گذار است تطابق نوع ریموت با درب پارکینگ است که فرکانس های یکسانی را ساتع می کنند.

 

فرکانس رادیویی یا بلوتوث برای ریموت

مهم ترین فرکانسی که این ریموت ها ساتع می کنند فرکانس های رادیویی است که معمولا بر روی بلوتوث ها هم کار می کند. امروزه اکثر ریموت ها روی بلوتوث کار می کنند به خصوص اگر نیاز به استفاده از ریموت در مسافت های طولانی باشد باید حتما این برد افزایش پیدا کند و تنها با بلوتوث می تواند این برد را تا حد زیادی افزایش داد و واکنش سریع هم بیشتر مختص به بلوتوث ها است.

مادون قرمز و ریموت برقی درب پارکینگ

تکنولوژی جدید تری که نسبت به فرکانس های رادیویی استفاده می شود استفاده از مادون قرمز است. ساخت این تکنولوژی برای جک درب نسبتا ارزان است و دوام بالایی هم دارد. اما یکی از سختی های کار با سیستم مادون قرمز این است که ریموت جک که فرستنده است باید مستقیما در راستای مسیر گیرنده های این سیستم باشد که معمولا آن را در کناره های درب یا بالا و پایین آن نصب می کنند.

ایمنی ریموت برقی درب پارکینگ:

فرستنده های ریموتی امروز نسبت به سایر روش های مطمئن تر هستند. زیرا معمولا آنها را بر اساس الگوریتم های سخت بلوتوثی یا فرکانسی تنظیم کرده اند در نتیجه برای آنها سیستم های خاص امنیتی را تعبیه کرده اند که جای هیچ نگرانی برای امنیت باقی نمی ماند. تمامی فرکانس هایی که از این ریموت ها ساتع می شود با فرکانس از گروه دیگر تفاوت دارد در نتیجه به هیچ عنوان نمی توان به وسیله یک ریموت، درب پارکینگ های همسایه یا حتی درب های اتومبیل ها را باز کرد.

دیدگاهتان را بنویسید