اخبار

مزایا و معایب استفاده از قفل های برقی

قفل برقی هوشمند

بی شک همه ما در منزل خود به خصوص برای درب پارکینگ ها نصب قفل های برقی درب را ترجیح می دهیم اما تا کنون به مزایا و معایب آنها فکر نکرده ایم. البته بی شک این قفل ها نسبت به قفل های ساده اولیه بسیار امنیت بالایی دارند و حتی برای منازلی که دارای کودک هستند، می توانند به عنوان یک قفل مطمئن استفاده شوند.

مزایای نصب قفل برقی درب منزل

می توان از آنها برای قفل های دیگری استفاده کرد که با قفل برقی مطابقت دارند. این قفل ها به صورت بسیار ایمن طراحی شده اند که از قفل های زبانه ای سنتی و سیلندری بسیار مقاوم تر هستند و در اثر ضربه به هیچ وجه باز نمی شوند. این قفل ها بیشتر به سیستم های هشدار متصل می شوند در نتیجه در صورت دستکاری شدن توسط افراد ناشناس آژیر می زنند. همچنین قفل های برقی برای درب ها در شب ها ایمن تر هستند. هزینه ای که برای این قفل ها پرداخت می کنید بی شک نسبت به کارایی آنها بسیار پایین است.

قفل برقی

معایب نصب قفل برقی درب

البته باید توجه کنید که این قفل ها معایبی هم دارند یکی از بزرگترین معایب آنها، این است که این قفل ها به خصوص آنهایی که به صورت هوشمند طراحی شده اند با یک کارت به راحتی باز می شوند و این کارت ممکن است به دست افراد ناشناس بیفتد در نتیجه درب منزل به راحتی باز می شود و گم کردن این کارت بدین معناست که شما نمی توانید به منزل یا محیط کار خود وارد شوید. همچنین ساخت مجدد این کارت ها می تواند هزینه بر باشد.

قفل برقی هوشمند کارتی

نصب قفل برقی برای هر دری مناسب نیست و شما نمی توانید قفل برقی را بر روی هر نوع دربی وصل کنید به خصوص درب هایی که چارچوب آلومینیومی دارند به هیچ وجه برای نصب این قفل ها مناسب نیستند و برای نصب آنها به درب های ضخیم نیاز دارید. همچنین برای درب هایی که تو خالی هستند مناسب نمی باشند زیرا معمولا این درب ها با گچ پر می شوند و برای نصب این قفل ها نیاز دارید که داخل درب را خالی کنید.

نصب قفل برقی هوشمند و امنیت خانه

این نوع قفل ها که دارای رمز عبور هستند اساسا بر پایه سیستم امنیتی طراحی شده اند و دارای نوع خاصی از سیستم های کنترل عبور و مرور می باشند. می توانید از این قفل ها به عنوان جایگزین قفل های کلون دار و معمولی استفاده کنید. این قفل ها ظاهری شبیه به قفل های ساده دارند و در سطح رویی به وسیله پیچ ها بسته می شوند این سطح های دارای پیچ مانند قفل های معمولی برای فیکس شدن قفل استفاده می شوند.

رفته رفته به دلیل افزایش ساکنین آپارتمان ها این قفل ها توانستند جایگزین های خوبی برای قفل های معمولی باشند که برای باز کردن هم نیاز به کلید نداشته باشند. پیش از خرید این قفل ها باید به صورت کامل تحقیق کنید که این قفل ها برای چه درب هایی مناسب هستند و با دید باز آنها را تهیه کنید. هر چقدر که بیشتر در مورد این قفل ها مطالعه کنید متوجه می شوید که این قفل ها برای منزل یا محیط کار شما مناسب هستند یا خیر.

 

دیدگاهتان را بنویسید