اخبار

جک ریلی درب پارکینگ چیست و در کجا بکار میرود؟

درب اتوماتیک ریلی

یکی از درب هایی که امروزه به وفور برای درب پارکینگ استفاده می شود درب های ریلی هستند که برای استفاده از آنها به جک ریلی نیاز دارید. از آنجا که این درب ها به صورت کشویی یا ریلی باز می شوند به درب های کشویی هم معروف هستند. بی شک نوع جکی که برای درب های کشویی یا ریلی استفاده می کنید با نوع جک درب پارکینگ های دو لنگه یا تک لنگه متفاوت است.

جک ریلی درب پارکینگ چیست؟

جک ریلی وسیله ای خاص برای درب های اتوماتیک ریلی است. معمولا از این جک ها در مکان هایی استفاده می شود که فضای کافی برای چرخش درب حول محور لولا وجو ندارد، در نتیجه باید درب به صورتی باشد که به صورت ریلی باز و بسته شود. این درب ها معمولا در عرض حرکت نمی کنند به همین دلیل فضای کمتری برای باز و بسته شدن نیاز دارند. توجه کنید که این درب ها هم مانند درب های تک لنگه یا دو لنگه نیاز به جک درب های مطمئن دارند. این ساختار حرکتی معمولا برای درب هایی با وزن بالا انجام می شود.

 

جک درب ریلیمزیت های استفاده از جک درب ریلی

این که این درب ها به راحتی بر روی یک قرقره حرکت می کنند، می تواند یکی از مزیت های درب های ریلی باشد. اما این که چه نوع جکی می تواند برای باز و بسته کردن این درب ها استفاده شود، اهمیت بسیار زیادی دارد. این درب ها به راحتی باز و بسته می شوند و اگر از جک ریلی برای آنها استفاده نکنید امکان بسته شدن ناگهانی درب و آسیب رسیدن به ماشین شما وجود دارد.

با توجه به زیاد شدن این درب ها شرکت های بزرگی در زمینه اپراتور های ساخت جک های ریلی فعالیت می کنند. جک درب مخصوص به این نوع درب ها جک کشویی هم شناخته می شود. از این جک ها معمولا برای اتوماتیک ساختن درب های ریلی استفاده می شود. این جک های هوشمند برای اولین بار توسط کشور آلمان و ایتالیا ساخته شدند و سپس به ایران راه پیدا کردند.

ویژگی های جک ریلی درب پارکینگ

از ویژگی های اصلی که می توان برای این جک ها نام برد استفاده از آنها برای درب های با وزن بالای 600 کیلوگرم است. یعنی در واقع این جک ها جزو جک های سنگین و نیمه سنگین محسوب می شوند. از تکنولوژی های جدید برای این جک ها استفاده شده است زیرا این درب ها جدیدا به علت کمبود جا در خانه ها ساخته شده اند و تکنولوژی هم که برای جک ریلی در نظر گرفته شده است بسیار هوشمند است. سیستمی که برای جک ریلی در نظر گرفته شده است از نوع سیستم های بلو باس یا دو سیم می باشد.

همچنین در برخی از جک های ریلی پارکینگ از سیستم های دو موتور استفاده شده است که قابلیت سنسور های حرارتی دارد و معمولا برای درب های کشویی دوبل استفاده می شود.

برای این جک ها کلید خلاص کن اضطراری هم در نظر گرفته شده است تا در زمان های اضطراری بتوانید جک ریلی را متوقف کنید. تنظیم شتاب اولیه و کاهش سرعت در زمان بسته شدن درب یکی دیگر از ویژگی های است که برای این جک ها اعمال شده است.

روش ست کردن ریموت برقی برای این جک ها بسیار ساده است و حتی بعضا از بسیاری از جک های سنگین و نیمه سنگین برای درب های تک لنگه و دو لنگه هم ساده تر است.

دیدگاهتان را بنویسید