اخبار

چشمی جک درب پارکینگ چه کاری انجام میدهد؟

چشمی جک اپریماتیک

یکی از اجزای مهم برای جک پارکینگی، چشمی می باشد که به وسیله اشعه مادون قرمز فعالیت می کند. این چشمی برای تشخیص باز یا بسته بودن درب اتوماتیک و همچنین توقف درب در هنگام عبور غیرمعمول هنگام بازو بسته شدن درب، استفاده می شود. چشمی ها نه تنها برای درب پارکینگ استفاده می شوند بلکه در بسیاری از قطعات دیگر مانند درب ماشین های پیشرفته هم وصل می شوند. تابلوی فرمان یا مرکز کنترل درب اتوماتیک مهم ترین بخش فرمان دهنده به چشمی درب پارکینگ است.

موارد خاصی بر روی انتخاب چشمی جک درب پارکینگ اثر گذار است که از جمله می توان به مدل جک، بازو ها و موتور جک اشاره کرد.

 

مهم ترین مورد که بر انتخاب چشمی جک درب پارکینگ تاثیر گذار است مدل درب است. بر اساس ساختار درب سیستم های جک استفاده شده در درب های اتوماتیک متفاوت هستند که به دو گروه درب های کشویی و لولایی تقسیم می شوند.

چشمی جک درب اتوماتیک

نقش چشمی جک درب پارکینگ چیست؟

انتخاب اپراتور مناسب چشمی جک درب پارکینگ متناسب با نوع سیستم درب پارکینگ اهمیت زیادی دارد. فراکنس های اصلی که از ریموت درب پارکینگ به این جک ها می رسد بر روی سیستم مرکز فرمان و چشمی تاثیر گذار است. در واقع تمامی موارد شامل عرض هر لنگه درب و میزان ترددی که از هر درب انجام می شود شامل جزئیاتی می شود که باید در زمان انتخاب چشمی جک درب پارکینگ به آن توجه کنید.

نقش اساسی چشمی زمانی مشخص می شود که سدی در مقابل بسته شدن درب وجود داشته باشد. این چشمی ها با فرکانس هایی که دارند متوجه وجود این سد می شوند و مانع از بسته شدن درب می شوند.

فلاشر هم در کنار چشمی جک درب پارکینگ وجود دارد که یک چشمک زن نارنجی است که بر روی درب وصل می شود تا عابرین را از وضعیت فعلی باز یا بسته بودن درب پارکینگ آگاه کند. این فلاشر ها در بعضی از مدل ها به صورت ممتد چشمک می زند اما در بعضی از مدل ها هم ثابت است و پس از بسته شدن درب خاموش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید