اخبار

در هنگام مفقود شدن ریموت درب چه باید کرد؟

ریموت درب پارکینگ

با وجود اینکه درصد دزدی ها با ساخت درب های اتوماتیک کم تر شده است اما هنوز هم میبینم که سارق های حرفه ای هستند که می توانند این کار را انجام دهند. امروزه دزدیدن ریموت درب پارکینگ و ورود به منازلی که دارای لوازم و اشیا قیمتی می باشند به یکی از حرفه های دزدی مبدل شده است. گاها هم صاحب خانه ممکن است که ریموت درب پارکینگ را به دسته کلید خود نصب کند و آن را بر روی درب خانه یا یک جای مناسب جا بگذارد در این حالت دزد ها به راحتی کلید را برمی دارند و وارد پارکینگ می شوند. برای این که بخواهید در صورتی که ریموت شما گم شد کاری کنید باید سریع و هوشمندانه باشد. نکات زیر می توانند در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ به شما کمک کنند.

دزدیدن ریموت درب پارکینگ

ریموت درب پارکینگ خود را غیر فعال کنید:

جک درب پارکینگ به گونه ای عمل می کند که در ابتدا از طرف ریموت پارکینگ یک سیگنال به درب پارکینگ فرستاده می شود، سپس جک درب این سیگنال را دریافت می کند و پورسه باز شدن درب آغاز می شود. این پروسه برای تمامی جک های درب پارکینگ یکسان می باشد. اما در نحوه کد دهی و فرکانس ریموت ها تفاوت هایی وجود دارد. برای اینکه بتوانید در صورت گم شدن ریموت درب پارکینگ از سرقت جلوگیری کنید بهتر است زود تر ریموت درب را غیر فعال کنید. امروزه ریموت های جدیدی به بازار آمده اند که به وسیله کد دهی های پیچیده از سرقت جلوگیری می کنند.

ریموت درب پارکینگ

روش غیر فعال کردن ریموت درب پارکینگ:

بسته به نوع جک درب پارکینگ در جعبه فرمان چند کلید وجود دارد که این کلید ها به رنگ قرمز، زرد، نارنجی یا بنفش و سبز می باشند. بر روی یکی از دکمه ها کلمه learn نوشته شده است، با نگاه داشتن این دکمه به مدت چند ثانیه می توانید ریموت درب پارکینگ را غیر فعال کنید. این کلید را برای زمانی استفاده می کنند که ریموت شما یا دزدیده شده باشد یا آن را گم کرده باشید. حتما قبل از نگاه داشتن این دکمه راهنمای جک درب پارکینگ را مطالعه کنید.

غیر فعال کردن ریموت پارکینگ با کد دهی:

قدم بعدی برای غیر فعال کردن ریموت درب پارکینگ کد دهی می باشد. این کار را باید در جعبه فرمان براساس نوع ریموت درب پارکینگ انجام دهید، با مطالعه راهنمای جک درب پارکینگ نحوه کد دهی صحیح را می توانید یاد بگیرید. درصورتی که محصول خریداری شده شما ایرانی باشد می توانید با نصاب آن در پشتیبانی دستگاه تماس بگیرید، تا نحوه کد دهی را به شما آموزش دهد. اما بهتر است از خدمات پشتیبانی به صورت حضوری استفاده کنید.

ریموت درب پارکینگ

اگر جک درب پارکینگ را قطع کنید ریموت پاک نمی شود، زیرا حالتی در جعبه فرمان تعبیه شده است که در صورت قطع شدن جک درب پارکینگ یا قطع برق باز هم ریموت ها در حافظه دستگاه باقی می مانند پس این عمل نمی تواند برای جلوگیری از سرقت کارساز باشد.

اگر شما نمی خواهید که ریموت خود را غیر فعال کنید می توانید از روش های دیگری هم استفاده کنید. اگر جک درب شما پیشرفته باشد و دارای یک کنترل پنل باشد، می توانید با فشردن گزینه قفل روی آن تمامی سیگنال های دریافتی ریموت را خاموش کنید. در این حالت درب نه به وسیله ریموت باز می شود و نه بسته می شود. برای باز و بسته کردن درب در این حالت می توانید از دکمه باز و بسته درون پنل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید