اخبار

قفل برقی کلونی و زبانه دار چیست؟

قفل کلونی

شاید شما هم جزو کسانی هستید که فکر می کنید برای درب پارکینگ تنها از قفل برقی کله گاوی سیزا استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه: “راهنمای خرید قفل برقی کله گاوی سیزا

اما باید بدانید که این قفل ها جزو دسته جدیدی از قفل های درب پارکینگ هستند و در گذشته از انواع دیگری از قفل های برقی مانند قفل برقی کلونی و زبانه دار استفاده می شد. امروزه حتی در بعضی از آپارتمان ها هنوز هم از قفل برقی زبانه دار برای درب پارکینگ استفاده می شود. این قفل ها نسبت به قفل برقی کله گاوی استحکام زیادی ندارند اما اگر برق قطع شود راحت تر باز می شوند.

قفل برقی کلونی چیست:

این قفل های جزو اولین دسته از قفل برقی محسوب می شدند که در درب پارکینگ های ابتدایی استفاده می شد. این قفل های برقی جزو تولیدات کشور ایتالیا بودند و بدنه آنها از جنس گالوانایز و قطعات برنجی بود. این قفل ابتدا بسیار مورد استقبال قرار گرفت زیرا هنوز نمونه های جدید قفل برقی مانند قفل برقی کله گاوی به بازار نیامده بود. اما بعد ها به دلیل مشکلاتی از چرخه توزیع در ایران حذف شدند معمولا نصاب های جک درب پارکینگ هم کمتر تمایل به نصب قفل برقی کلونی دارند.

قفل برقی کلونی

مزیت های قفل برقی کلونی کدام است:

البته نمی توان گفت که قفل برقی کلونی و زبانه دار به دلیل قدیمی بودن هیچ مزیتی ندارد. یکی از مزیت های قفل برقی کلونی این است که حتی در اثر تصادف هم درب به هیچ عنوان باز نمی شود و از جای خود حرکت نمی کند. در حالی که نیاز به نصب و نگهداری این قفل ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باعث افزایش عمر این قفل ها می شود.

اما از آن جهت که پس از مدتی تغییر در لولای بعضی از درب های پارکینگ قدیمی مانع باز شدن قفل می شود؛ در نتیجه این قفل ها نیاز دارند که مدام سرویس شود تا این مشکلات برای باز شدن درب به وجود نیاید. زیرسازی و نصب دقیق این قفل ها هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این در حالی است که در صورت بهم خوردن درب به اندازه 1 تا 2 میلیمتر درب قفل می شود و گیر می کند در نتیجه باز نمی شود.

شرکت ویرو تولید کننده انواع قفل های مغزی می باشد که از بین آنها می توان به قفل برقی کلونی و زبانه دار هم اشاره کرد. شرکت های تولید کننده درب اتوماتیک در ایتالیا از مشتری های ثابت این شرکت هستند.

قفل برقی زبانه دار:

نمونه دیگری از قفل های مغزی، قفل برقی زبانه دار است. تا اندکی پیش از ورود قفل برقی کله گاوی جزو بهترین قفل های برقی درب پارکینگ محسوب می شدند. این قفل های برقی مانند قفل برقی کلونی در وسط درب وصل می شوند و با ورود یک ضامن که در غلاف جای می گیرد، باعث بسته شدن درب می شوند. این قفل ها هم از تولیدات شرکت های ایتالیایی هستند. از جمله شرکت های که در زمینه ساخت قفل برقی کلونی و زبانه دار معروف هستند  می توان به یال، ایزو و سیزا اشاره کرد.

مزیت های قفل برقی کلونی و زبانه دار:

مهم ترین مزیت قفل های برقی کلونی و زبانه دار این است که می توانید آن ها را بر روی درب نفر رو و درب پارکینگ وصل کنید. در حالی که از قفل کله گاوی سیزا تنها برای درب پارکینگ می توانید استفاده کنید. همچنین این قفل ها از کیفیت مطلوبی برای استفاده طولانی مدت برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید